Natuur talent - Reisverslag uit Oteppe, België van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu Natuur talent - Reisverslag uit Oteppe, België van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

Natuur talent

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 Augustus 2015 | België, Oteppe

Antonio-solo
Helmond – Bordeaux
28 aug t/m 12 sept 2015

vrijdag 28 augustus 15

van, Helmond naar, Oteppe

gefietst: 136km totaal gefietst : 136km

Natuur talent:

Dit slaat niet op mij zelf maar op mijn omgeving. En dat is niet gelogen.
Te beginnen met de Hei in Mierlo en Leende. Grandioos wat een natuurpracht. De mooie paars gloed is in de ochtendzon een lust voor het oog. Ook de vele schitterde voortuinen in België en de met bloem begroeide brugleuningen van de brug bij het Bochholt kanaal en en AlbertKanaal zijn schitterend.

Bij vertrek heden morgen kreeg ik nog onverwacht bezoek. William Lammers kan mij persoonlijk een goede reis wensen ( Tourclub Mierlo-Hout) Ik kan dit zeker waarderen.
Samen met Jos (mijn broer) de trip naar Peer en Janneke (Valkensewaard) gereden. Deze 30km zijn niet ongebruikt gebleven. We hebben samen weer de nodige onderwerpen onderweg aangesneden. Erg waardevol.

Op het terras bij Zomerhof ( Peer-Janneke in de volksmond) waren Margot en Mila al geariveerd. Gezellig met 4en een bakkie koffie met vlaai gedaan.
Nu gaat het pas echt beginnen. Margot, Mila en Jos wensen mij een goede reis. Met een kus moet ik dit beloven.

Al snel passer ik de grens met Belgie, mijn route is vlak en het gaat me voor de wind. Ik kan erg genieten van het vele mooie groen wat ik passeer.
Na Zolder wordt het echte minder. De streek wordt armmoediger de wegen veel met kinderkoppen, maar geen rotzooi. Die Belgen weten wat kuisen is. Inclusief D’n hof.

De laatste 35km is geheel vals plat, daar verkijk ik mij telkens op. Maar goed ik heb mijn eerste reisdag er op zitten, het weer was prima. Wel regelmatig een dreiging gehad maar gelukkig geen drup.

De camping is prima, maar een de prijzige kant. Voor mijn tent moest ik €20,00 afreken ( kreeg er wel 2 douchemunten bij)

Antonio is moe, kreeg net het aanbod om bij een stel Belgen zalm te komen eten. Ze hadden er 20 gevangen en kregen ze niet op. Helaas Antonio lust geen vis. Ga dadelijk een ondefinieerbare bonenschotel klaar maken.
En sluit de avond af bij de Belgen met een neut.

Wie weet tot morgen.

  • 28 Augustus 2015 - 18:17

    Birgit :

    Fijn om te lezen dat je al zo genoten hebt van je reis.
    Nu langs lekker wat eten en nog een slaap mutsje drinken met de Belgen.

    Geniet er van.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Oteppe

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2016

Deep Deep undercuver.

28 Augustus 2015

Natuur talent

26 Augustus 2015

Hier moet ut mar me doen

09 Augustus 2015

Molens zonder verhaal

09 Augustus 2015

To the port of Singapore
Ton

D'n notaris van De Afrikanjers

Actief sinds 02 Aug. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 9678

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 25 September 2016

De Afrikanjers go Bali

02 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: