onder de rook van Singnapore (Papendrecht) - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu onder de rook van Singnapore (Papendrecht) - Reisverslag uit Papendrecht, Nederland van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

onder de rook van Singnapore (Papendrecht)

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

07 Augustus 2015 | Nederland, Papendrecht

Afrikanjers go Bali, verblijf in “ Singapore”

Vervolg van deel 1 , 7 augustus 2015

Het leeg eten van de minibar door Ton en Margot was een makkie. 2 flesjes water en een blikje chips. Niet te min dit was meer als wat er op de stapelbed kamers stond.

Even alle gekheid op een stokje, ons hotel is een keurig hotel en Papendrecht met erg luxe kamer incl. mooi sanitair.

Het plan voor dit weekeinde is gesmeed onder het genot van een pilsje. Want jongens wat is het weer warm in “Singapore” . Besloten is om vanmiddag naar Dordrecht te gaan, morgen Singnapore en overmorgen Kinderdijk.

Niet dat, dat veel uitmaakt, ongeacht waar we heen, gaan stranden vaak op het eerste het beste terras.

We gaan met de waterbus van Papendrecht naar Dordrecht ( 550mtr). Ook hier weer komen we niet verder als het oude centrum. De eerste horeca gelegenheid die zich aandient vallen we binnen. Trappist, Liefmans, zoete witte wijn zijn zo’n beetje de eerste levensbehoefte geworden. De 2de ronde is het zelfde echter nu met bitterballen.

Omdat we elkaar al weer enige tijd niet gezien en gesproken hadden, besluiten we deze lijn verder door te zetten!!!
Nee hoor we hebben elkaar weer het nodige te vertellen. Zowel over onze eigen kinderen als over de vakanties die we afzonderlijk van elkaar beleefd hadden.
Gaande weg is het weer als van ouds. Gemoedelijk maar dorstig.
Onze penningmeester rekent af en we besluiten om 500mtr verder een andere locatie te bekijken. Een locatie met meer cultuur en historie.

Dit geeft ons direct de gelegenheid om nog wat meer van Dordrecht te bekijken. We belanden op een centraal monumentale plein in Dordrecht vlak bij de Grote kerk. We hebben Dordrecht ons goed laten smaken. En onder ons gezegd het smaakte naar meer. Toch vonden we nog tijd om wat foto’s van vandaag te maken.

Tot morgen

• 08 Augustus 2015 - 16:12

Han Gunst:

Wauw wat ziet er dat gezellig uit!! En Singapore MET Belgisch bier EN bitterballen is natuurlijk het ideaal.
    Geniet het