“De riem is er af gelopen” - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu “De riem is er af gelopen” - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

“De riem is er af gelopen”

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

10 Juni 2016 | Indonesië, Lovina

Vrijdag 10 juni 2016

Verblijf in Lovina (Bali)

“De riem is er af gelopen”

Vandaag niet reizen, nergens naar toe. Ogen open en naar het ontbijt
Onze dresscode is zwembroek en bikini.
Geen hectiek, geen nieuwe indrukken opdoen maar koest houden.

En dat is hier goed te doen. Binnen ons verblijf en in de tuin staan diverse Boeddhabeelden die, als je ze aankijkt, willen zeggen “doe us kalm, houwt oe gemak us. Ik zit hier dus op mijn slapst achter mijn toetsenbord wat knopkus in te drukken.

Ons verblijf grenst direct aan het strand. De zee is trouwens net zo kalm als wij. Er zouden dolfijnen moeten zwemmen maar ook die doen het kalm aan. Deze tuimelaars zijn vooral s ‘morgens actief. Echter dan is deze tuimelaar zijn baantjes aan het zwemmen in het 18mtr lange en 2,50mtr diepe zwembad.

Onze villa (geschikt voor 10persoen) licht in een groene oase. Omzoomd met bamboestruiken van ongeveer 3mtr hoog. Een groot grasveld waarin palmbomen staan en andere exotische planten. Na dat je via de grote toegangsboog bent binnen gekomen, wandel je over een leistenen pad recht naar de zee. Eerst staan er 2 aparte huisjes en verderop de villa. Deze twee aparte huisjes zijn slaapkamers voor 2 personen . Van deze huisjes kom je via de voordeur direct in het slaapvertrek. Er staat een enorm maar redelijk laag 2persoons bed. Om dit bed staat een houtenstellage waarop een soort gordijn / klamboe is bevestigd. Deze ruimte wordt gekoeld met een airco en aan het plafond hangt een ventilator. De slaapkamer kijkt uit op de hierboven beschreven tuin. Elk huisje heeft ook een eigen douche/toilet. Dit is een halfronde vorm met muren van 3mtr hoog waarin glazenbouwstenen zitten. Boven het douchegedeelte zit geen dak. Het geeft een gevoeld alsof je heerlijk buiten staat te douchen. De wastafel en toilet zitten wel onder de overkapping van het huisje.

De villa is een verhaal apart. Een riante woonkamer met diverse zitjes, Vanuit de woonkamer kijk je over het zwembad naar de zee. 2 forse slaapkamers met eigenbadkamer. In de keuken zijn 2 personeelsleden aanwezig. Zijn runnen met zijn 2en de huishoudingen koken voor ons. In de tuin zijn nog 2 tuinmannen aan het werk en in de avond zijn er 2 bewakers die een oogje in het zeil houden. Over de villa staat een enorme rietenkap (los van het huis) die de grote warmte goed van het huis houd

In de tuin staat nog een rietenoverkapping als hangplek voor ouderen. Op een houten verhoging van 40cm liggen dikke kussens en rollen. Als je er eenmaal licht je niet te veel hoeft te bewegen. Ook vanuit deze hangplek uitzicht op zee.

Vandaag is het een speciale dag, reden dat Evelyn een paar dagen blijft. Namelijk Leny is vandaag jarig. Een exotische verjaardag eigenlijk compleet met appelgebak en koffie.

Hoe exotisch wil je het hebben trouwens, een koel briesje in je snoet, zicht op de zee, een BINTANG pilsjes en Joe Bonemassa als achtergrond muziek ( Nou op de achtergrond!!!)

Wat ik nog niet eerder verteld heb is de drank. Alcohol is niet overal verkrijgbaar. Dat drinkt men hier niet of nauwelijks zegt men ( de stiekemerts) reden voor ons om geen aardappelen en rookworst mee te nemen maar alcohol. Ieder van ons heeft 1 liter drank mee genomen. Van Schrobelaar en Amaretto tot likeur42. Hiervan is al 1,5liter op. Met als excuus dat dit voor de sfeer is.

Wie weet tot morgen maar weer.

• 10 Juni 2016 - 09:31

Donh:

Ooohhh......nou begin ik toch iets te voelen van sjeloeoeoeooers

• 10 Juni 2016 - 09:39

Marieke:

Wauw!! Het ziet er geweldig uit. Geniet ervan, liefs van ons

• 10 Juni 2016 - 09:49

Jos Van Mierlo:

Bij mij loopt de riem er ook wel eens af! Helemaal niet erg en misschien wel broodnodig! Gewoon laten gebeuren!

• 10 Juni 2016 - 13:14

Eveline :

Heerlijk een rust dagje, het is immers vakantie!!

Leny gefeliciteerd met je verjaardag!!

• 10 Juni 2016 - 16:19

Pierre:

Ziet er goed uit Ton. Misschien iets als zomerhuis, want anders krijg jij je geld toch niet op.

• 10 Juni 2016 - 17:44

Nicole: