Een valse start maar met steun van elkaar komen we - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu Een valse start maar met steun van elkaar komen we - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

Een valse start maar met steun van elkaar komen we

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

02 Juni 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Woensdag 1 juni 2016

Van Helmond naar Kuala Lumpur (11500km)

“Een valse start maar met steun van elkaar komen we er wel”

Wat doe je als je een verre reis gaat maken op de dag van vertrek? Je slaapt wat langer uit, je doucht wat langer, het gaat allemaal wat in de 2de versnelling.
Je rommelt nog wat in je koffer. Och dit moet ook nog mee zeg ik vaak tegen me zelf.

Zo ook bij ons. Na het opstaan besloten om een grote lichaamsontharing te laten plaats vinden. Kon direct mijn gewicht op mijn paspoort met 2kg laten verlagen. Een ding, van grijsdekking nog niets waar genomen. Heb nu wel de pot met uierzalf moeten aan spreken om de schrale plekken de beschermen.

Met de trein naar Schiphol, dat was de afspraak. Onderweg op station Den Bosch zouden de Afrikanjers elkaar treffen. Vandaaruit als een ongecontroleerde meut naar Schiphol.

Echter, een kwartier voor dat onze trein Schiphol zou binnen lopen ontvangt Harry een erg vervelend telefoontje. Een sterfgeval in zijn familie. Erg tragisch. Wat nu? Na veelvuldig overleg met het thuisfront toch besloten om verder te gaan. Dit is even een erg vervelend voorval die een stempel drukt op de gezellige sfeer van vandaag.
Gelukkig kunnen we Harry (en Leny) van een juiste vriendschappelijke blijk van condoleance geven.

Ik heb ons eigenlijk nog niet aan jullie voorgesteld. Wij zijn de Afrikanjers. Deze naam is ontstaan in 2013 tijdens onze gezamenlijke vakantie naar ZA.
De Afrikanjers zijn:
• Onzen Ad: Ad heeft de taak van coördinatie van de drank en het vertier. Ad houd zich in het dagelijkse leven ook bezig met deze activiteiten. Dus eigenlijk een voortzetting van. Denk je aan bourgondisch! Dan denk je aan Ad.
• Onze Francy: Francy vervult de moederrol tijdens deze trip. Hebben we het zwaar!, hebben we onze knie kapot gevallen!, willen we even uithuilen! Dan is Francy met haar bloemetjes schort onze steun en toeverlaat. Francy is tevens de echtgenote van onzen Ad.
• Onzen Harry: Een echte centenneuker. Reden dat we hem als penningmeester hebben gebombardeerd. Erg makkelijk. Wij hebben geen van 5en een portemonnee mee genomen. Harry rijdt continu met een kruiwagen rond vol met Roepia’s Het is geen gezicht, gelukkig dat hij zich nergens voor schaamt.
• Ons Leny, Leny is een van de initiatiefnemers van deze reis en samenstellers van het totale programma. Een Overname van Arke Fly zat er net niet in, vandaar dat zij als ZZP in deze branche ons iets perfects heeft voor geschoteld. Leny is de echtgenote van Harry.
• Ons Go, Ons Go heeft samen met Leny deze reis tot in de puntjes opgezet, uitgezocht geregeld en geboekt. Als een tijger heeft ze zich in de reis vast gebeten. Als jullie alles lezen tijdens deze reis, weten jullie waar er gebeten is
• Onzen Ton, dat ben ik, de secretaris van de groep. Aan mij de taak om enigszins lijn te brengen in deze vakantie. Ik zal trachten jullie een beeld te geven van wat wij beleven. Jullie kijken als het ware door mijn bril! Dat is eigenlijk wel knap wat ik zelf zie er geen flikker door.

Onze vliegreis, Amsterdam – Kuala Lumpur) duurt 11uur en 50minuten. Over een afstand van 11.500km. Bij een vertrek om 20:45uur komen we dus morgen, plaatselijke tijd aan om 14:50 in Kuala Lumpur.Tijdsverschil met Nederland is 6 uur later.

Wij weten dus al eerder wat jullie straks gaan mee maken. Toch wel grappig.

Nog iets over Schiphol. Hier werkt haast niemand meer. Alles automatisch. Echt. Je moet je koffer in een fors uit de kluitengewassen krokettenautomaat stoppen. Op een knop drukken om het juiste gewicht te kunnen aflezen. En te zwaar is te zwaar. Dan gaat het loketje weer open en krijg je je koffer weer terug. Je moet ook zelf je label om de koffer plakken. En dan maar hopen dat hij straks weer boven water komt.

In het vliegtuig hebben we ook enkele keren de piloot naar achter zien lopen. Voelt ook niet goed. Blijkbaar zat de kofferdeksel van het vliegtuig niet goed dicht. Of een van de stewardessen moest even onder handen worden genomen. Wij weten het niet.

Voorlopig tot te volgende keer

Namens de Afrikanjers, Ton

• 02 Juni 2016 - 11:53

Sjors:

Good Luck, goeie reis, enjoy your days!! Benieuwd wat jullie reis gaat brengen Afrikanjers, zie uit naar de foto's. Hartelijke groet aan jullie allen, Sjors.

• 02 Juni 2016 - 12:06

Han Gunst:

Een heel mooie reis gewenst! liefs uit Afrika Han

• 02 Juni 2016 - 12:12

S@S:

Vorig jaar leek het nog zo lang voordat jullie gingen en nu.........nu zijn jullie al daar :-)
    Zie zo al wel dat deze vakantie niet kapot kan gaan met deze gezellige mensen! Geniet er van en dat het maar lang mag duren, toch!
    Groetjes S@S

Ps. Snap trouwens niet waarom jij nu ineens dacht dat je er 2 kg af moest scheren en dan nog uierzalf mee moet nemen, zal wel een mannendingetje zijn

• 02 Juni 2016 - 12:16

Cees En Diny:

Hele fijne reis jullie allemaal en geniet van alles!

• 02 Juni 2016 - 13:00

Nicole:

Hele mooie vacantie , enjoy xx

• 02 Juni 2016 - 13:01

Frans Jozef :

Hallo Afrikanjers. Wij willen jullie nog een hele mooie reis wensen en veel plezier. Wij denken overigens dat dit wel zal lukken.

Voor Harry en Leni heel veel sterkte. We hopen dat het sterfgeval jullie reis niet al te veel negatief beïnvloed.

Succes en wij hopen snel weer van jullie te horen.

Frans Jozef en Marita

• 02 Juni 2016 - 15:35

Ben :

Een fijne vacantie allemaal gr ben&riet

• 02 Juni 2016 - 16:00

Birgit:

T avontuur is nu al begonnen geniet er maar lekker van.

• 03 Juni 2016 - 05:05

Eveline:

Fijne vakantie Afrikaners!

Harry en lenie: gecondoleerd met dit verlies, hopelijk kun je door dit verlies toch genieten van deze prachtige reis!

Eveline

• 03 Juni 2016 - 16:40

Jos Van Mierlo:

Ondanks alles tijdens deze "opstart": Veel vakantieplezier!