De Afrikanjers naar Verviers - Reisverslag uit Verviers, België van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu De Afrikanjers naar Verviers - Reisverslag uit Verviers, België van Ton Mierlo - WaarBenJij.nu

De Afrikanjers naar Verviers

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton

12 September 2014 | België, Verviers

De Afrikanjers naar Verviers:

Vrijdag 12 september 2014

Enerzijds stilstaan dat we als groep een grandioze tijd samen gehad hebben in Zuid-Afrika in 2013 en anderzijds om samen weer een weekeindje weg te zijn.

Het weekeinde van 11 t/m 13 september 2014 gaan we als groep naar Verviers in België. Het is dan ook precies 1 jaar geleden dat we naar Zuid Afrika vertrokken. Hier hebben we een oud herenhuis geboekt met 3 slaapkamers en gezamenlijke grote keuken en 3 badkamers . Het dagprogramma voor de weekeinde was ruim van te voren al goed vol gepland. Dat hoofdzaak bestond uit terrassen bezoeken met bollekes en heerlijke eetgelegenheden.

We hadden afgesproken dat we elkaar om 8:00 aan het ontbijt bij Van Der Valk in Stein zouden ontmoeten. Fancy en Ad zouden vanuit Rijen naar Best rijden. Van daaruit zouden zij met Leny en Harry mee rijden naar Stein. Margot en Ton rijden zelf naar Stein.
Klokslag 8:00 ontmoeten we elkaar op de parkeerplaats bij Van Der Valk.
Binnen treffen we een geweldig ontbijtbuffet aan. Hier doen we ons te goed ( echt veel te goed) aan al die lekkernijen zoals bacon, eieren, worstjes, fruit, verschillende soorten brood. Echt voortreffelijk. Uiteindelijk vertrekken we om 10:30 vanuit Stein naar Verviers.

Om iets over elven arriveren we bij ons B&B in de Rue Du Bosquet 14 in Vervier. Het is inderdaad een oud herenhuis met veel trappen. Maar van dichtbij gezien een oude toelie. Mensen wat een oude meuk. Dit zou een leuk pand zijn om een mutatie geautomatiseerd op te nemen!!!!!. Het pand is tegen een heuvel gebouwd wat van buiten uit niet te zien is maar binnen wel. Niet dat je de berg binnen in huis ziet maar je merkt het wel aan de indeling. Op de bg moet je naar de 1ste verdieping om in de tuin, serre en grote vertrekken te komen. Onze kamers zitten op de 2de verdieping (aan de voorzijde) van achteruit gezien zitten we op de 1ste verdieping. Ook de tuin is een stuk van de berg. Ook deze loopt redelijk steil om hoog. Halverwege deze tuin is een redelijk vlak stuk waar wat tuinstoelen en een BBQ / kachel staan.
Nadat we onze spullen hebben uitgeladen, moeten we vertrekken, onze kamers moeten nog gepoetst worden en bedden worden opgedekt.

In het Centrum van Verviers vallen we neer op een terras onder een groot kruisbeeld. Dit gaat het worden ,dat voelen we alle zes. Het is nu 11:55 uur er zit dus al een vijf in de klok en dus kunnen de bollekes worden aangerukt. Hier houden we het vol tot ongeveer 15:30 uur. Tijdens dit terrasbezoek is een cruciaal besluit genomen door de Afrikanjers. We willen samen er weer op uit. We willen samen weer een grote vakantie maken. We willen samen weer een verre reis maken. We willen samen in 2016 naar Bali. We zijn alle zes als jonge honden die uitgelaten worden. De blijdschap is alom aanwezig. De grappen wisselen elkaar dan ook af. Het besluit Bali is onder toeziend oog van onze INRI (Christusbeeld aan de gevel van de kroeg) dan ook goed gevallen.

We krijgen wat sneukel honger en besluiten snel een frietje met een hamburger bij de MAC te halen, tegenover onze INRI. Op het terras hadden we ook al besloten dat we vanavond zouden gaan BBQ in de tuin van ons appartement. Dus nog wat boodschappen gedaan en op naar huis. Margot had van al dat zitten een “houten” kont gekregen. En als ze dat heeft kun er niks meer mee beginnen. Dus dan maar met Ton een ommetje gaan maken. Harry had wat te veel bollekes gehad en moet even een dutje doen in de tuin. Terwijl Ad, Francy en Leny wat lectuur aan het lezen waren over Bali.
Ad voelde zich geroepen om de BBQ vast op te stokken. Nadat Ton en Margot weer terug waren en het zitvlak van Margot weer wat meer vorm had gekregen hebben we ons te goed gedaan al het lekkers van en rondom de BBQ. Helaas hebben we niet allemaal de klok van 22:00 gehaald. Toch vermoeiend zo’n dag.
Voor morgen staat Luik op het programma en mogelijk zondag Spa.

Zaterdag morgen (13 sept) krijgt Margot een telefoontje (7:15) dat Gilbert, haar broer is overleden. Na overleg met haar zus Marian, besloten om per direct naar Eindhoven, Blixembosch af te reizen. Dit is dat ook direct het einde van wat een super weekeinde had moeten worden. Maar dit heeft voorrang.
Ton belt Harry wakker en verteld dat het weekeinde wat Ton en Margot betreft er op zit. Ton en Margot willen z.s.m. naar Eindhoven. Inmiddels zijn ook Ad en Francy wakker. Gezamenlijk snappen we dat dit prioriteit heeft.
Samen genieten we nog van het ontbijt, waarna Ton en Margot afscheid nemen en naar Eindhoven vertrekken.
Harry, Leny, Ad en Francy zwaaien hen nog uit en trachten nog een leuke dag in Luik te maken. Maar al vroeg in de middag is er voor hen ook de lol af en besluiten zij ook om huiswaarts te gaan.
Maar wat in het vat zit..........................